Tuesday, January 14, 2020

Hoe kunnen inkopers en inkoopafdelingen hun grootste troef beter inzetten om te innoveren voor hun bedrijf?

[vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][us_single_image image="8875" size="full" align="center"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][vc_column_text]

Inkoop als venster naar de buitenwereld 

Hoe kunnen inkopers en inkoopafdelingen hun grootste troef beter inzetten om te innoveren voor hun bedrijf? Een algemeen onderschat wapen van inkoop is het  venster dat ze naar de buitenwereld hebben. Inkopers staan dagelijks in contact met een groot aantal leveranciers, klanten en externe stakeholders. Hierdoor beschikken ze over een unieke kennis van wat zich in de buitenwereld van het bedrijf afspeelt..[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_single_image image="8881" size="full" align="center"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Daarnaast zien we dat te weinig bedrijven de gezamenlijke denkkracht van hun werknemers inzetten om te innoveren. Innovatie wordt veelal gedreven vanuit een “business” mindset en in mindere mate vanuit een “design” mindset, waarbij klanten en gebruikers centraal staan. Wat zijn de noden, pijnpunten en “jobs to be done” van je klant en hoe kan je hier als bedrijf beter op inspelen? En hoe kan je inkopers en inkoopafdelingen nauwer betrekken bij het bedenken van oplossingen om deze noden in te vullen?  Via hun venster naar de buitenwereld beschikken ze meestal over de nodige contacten om mee op zoek gaan naar innovatieve oplossingen. Daarom is het zo belangrijk om inkoop nauw te betrekken bij de innovatie- en co-creatietrajecten binnen bedrijven. Hierdoor krijg je alle neuzen in dezelfde richting en werkt iedereen mee aan eenzelfde doel vanuit zijn eigen invalshoek. [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_single_image image="8879" align="center"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Om een cultuur en mindset van design thinking te versterken is het belangrijk dat er naast business skills ook gewerkt wordt aan het ontwikkelen van de nodige “design” skills (bv. het zich kunnen inleven in de situatie van gebruikers en hiermee aan de slag gaan om oplossingen te bedenken)  Ook ingenieurs, aankopers , financiële en HR profielen kunnen deze tools en methode inzetten om in hun vakgebied te innoveren. Design Thinking is immers dé methode om te innoveren en bedrijfschallenges op een creatieve manier te benaderen en op te lossen. https://www.theargonauts.be/wat-is-design-thinking/[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_single_image image="8877" align="center"][/vc_column][/vc_row]

Originele bron: Hoe kunnen inkopers en inkoopafdelingen hun grootste troef beter inzetten om te innoveren voor hun bedrijf?

No comments:

Post a Comment

Waardegedreven Business Designer

[vc_row][vc_column][us_single_image image="6826"][vc_column_text] We zijn op zoek naar een waardegedreven business designer! Je ...